Köp- och leveransvillkor
Nedanstående Köp- och Leveransvillkor gäller vid service, försäljning och leverans inom Sveriges gränser. Priserna är angivna i SEK exkl. moms och gäller pris vid beställningstillfället. Inga extra kostnader utöver eventuell frakt tillkommer. Vid försäljning och leverans inom resten av EU och utanför EU förbehåller vi oss rätten att tillämpa andra villkor – Vänligen kontakta oss för närmare besked.
Frakten till Norge, Finland och Danmark är 130 kr och fraktfri gräns är 3000 SEK.
Betalningsvillkor
- När du handlar via vår webbutik erbjuder vi för närvarande följande två betalningssätt: Direktbetalning med VISA/Mastercard, eller med SWISH.
- Om du skickar utrustning för slipning eller annan service betalar du i efterskott mot faktura som bifogas i försändelsen. I vissa fall skickar vi tillbaka dín utrustning mot postförskott.
Om betalning inte sker enligt avtalad tid tillkommer en påminnelseavgift på 50 SEK.
Från förfallodagen debiteras dröjsmålsränta med f.n. 9,5%. LB SaxService AB har rätt att överlåta och/eller pantsätta fordran enligt gällande lag.
Orderbekräftelse vid köp via webbutiken
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress du angivit i dina kunduppgifter. Denna e-postadress används om vi behöver komma i kontakt med dig.
Din orderbekräftelse gäller som köpebevis, och du får fullständigt kvitto tillsammans med leveransen.
Har du inte fått en orderbekräftelse, vänligen kontrollera att din e-postadress stämmer och att vårt mail inte har hamnat i din skräppost. Om vår orderbekräftelse inte kommit fram, e-posta oss så skickar vi bekräftelsen på nytt.
Ingen faktureringsavgift
Ingen faktureringsavgift tillkommer oavsett om du handlar via webbutiken eller skickar in utrustning för slipning och service.
14 dagars öppet köp – Ångerrätt och retur
Du har full ångerrätt inom 14 dagar från det att varan mottagits. Som kund har du rätt att öppna och undersöka varan. Eventuella skador på originalförpackning debiteras dock med 200 SEK. Du måste alltid meddela oss i förväg innan du returnerar en vara till oss samt bifoga en kopia av faktura/följesedel för att vi ska kunna avgöra var returen kommer från.
Du är som kund ansvarig för att paketera varorna så att de inte kan skadas under leveransen. Varor som är skadade vid ankomst debiteras om förpackningen är bristfällig. När vi mottagit returvaran så återbetalar vi köpet inom 10 dagar till samma konto som användes vid betalning. OBS! Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott).
Frakt
Enhetsfrakt inom Sverige 50:-
Vid köp av varor har du fri frakt inom Sverige när du handlar för 1000 SEK och uppåt.
För slipning och reparationer faktureras verkliga fraktkostnaderna.
Vi levererar i första hand med DHL direkt till salongen eller till närmaste DHL Servicepoint.
I vissa fall använder vi även PostNord och vanlig post.
Leveranstid vid köp i webbutiken
Leveranstiden är normalt 2-7 vardagar beroende på var du bor.
Vid köp i webbutiken
Beställda varor skickas oftast dagen efter du beställer. Om vi hinner så skickar vi samma dag. Skulle en produkt vara slut i lager kan leveranstiden bli längre. I dessa fall får du meddelande med uppskattad leveranstid, och kan då även avbeställa ordern utan kostnad – vi återbetalar pengarna omgående.
Vid slipning och service:
Normalt skickar vi tillbaka inom två dagar från att vi får in leveransen från dig. I ovanliga fall kan det ta upp till tre vardagar, t ex i semestertider eller vid mycket hög arbetsbelastning. OBS att vi inte kan ta ansvar för leveranstiden till eller från oss!
Personuppgifter
För att handla hos oss måste du fylla i alla obligatoriska fält vid kundregistreringen.
Det är viktigt att vi får er e-postadress och ett telefonnummer för ev kommunikation i samband med order mm. Vi förmedlar aldrig uppgifter till tredje part.
Läs om vår personuppgiftspolicy här https://lbsax.se/gdpr
Ej uthämtade varor
För varor som beställts men inte lösts ut (gäller DHL Servicepoint) debiteras en avgift på 250 SEK inkl moms för den extra fraktkostnad som tillkommer då DHL återsänder paketet till oss, och vi skickar paketet på nytt till dig som kund..
Övrigt
Har du frågor, tveksamheter eller problem, hör alltid av dig till oss!